Modlitwa w ciągu dnia: południowa

K. † Boże, wejrzyj ku wspomożeniu memu.

W. Panie, pośpiesz ku ratunkowi memu.

Chwała Ojcu i Synowi, i Duchowi Świętemu.

Jak była na początku, teraz i zawsze,

i na wieki wieków. Amen. Alleluja.


HYMN


1.  Chwała niech będzie Tobie,

Władco życia i światła,

Który swą własną mocą

Śmierć i mrok zwyciężyłeś.


2. Ty nas obmyłeś z grzechu

W chrzcielnej wodzie zbawienia,

Abyśmy mogli wkroczyć

W bramy Twego królestwa.


3.  Pomóż więc Twoim sługom

Zdążać drogą wierności,

Spełniać z weselem wolę

Ojca, który jest w niebie.


4.  Bądź uwielbiony, Panie,

Z Twoim Ojcem i Duchem;

Bądź dla nas jasnym słońcem

Prawdy, dobra i łaski. Amen.


PSALMODIA


Ant. Alleluja, * alleluja, alleluja.


Psalm 119, 81-88

XI (Kaf)

Zaufanie Bogu w czasie cierpienia


Słabnie moja dusza dążąc ku Twemu zbawieniu, *

pokładam nadzieję w Twoim słowie, Panie.

Słabną moje oczy wyglądając Twego słowa: *

kiedyż mi ześlesz pociechę?

Bo chociaż jestem jak bukłak wysuszony w dymie, *

nie zapominam o Twoich ustawach.

Ile dni Twojemu słudze zostaje? *

Kiedy wydasz wyrok na prześladowców moich?

Doły na mnie wykopali zuchwalcy, *

którzy nie postępują według Twego Prawa.

Wszystkie Twoje przykazania są prawdziwe. *

Gdy prześladują mnie kłamstwem, Ty mi dopomóż.

Niemal już mnie dobijali na ziemi, *

ja zaś nie porzuciłem Twoich postanowień.

Według swej łaski zapewnij mi życie, *

ja zaś chcę przestrzegać napomnień ust Twoich.

Chwała Ojcu i Synowi, *

i Duchowi Świętemu.

Jak była na początku, teraz i zawsze, *

i na wieki wieków. Amen.


Psalm 61

Modlitwa wygnańca

Modlitwa sprawiedliwego, który ma nadzieję radości wiecznej (św. Hilary)


Usłysz, Boże, moje wołanie, *

zważ na moją modlitwę.

Do Ciebie wołam z krańców ziemi, †

gdy słabnie moje serce. *

Na skałę mnie wprowadź zbyt dla mnie wysoką.

Bo Ty jesteś dla mnie obroną, *

wieżą warowną przeciwko wrogowi.

Chciałbym zawsze mieszkać w Twoim przybytku, *

chronić się w cieniu Twych skrzydeł.

Bo Ty, Boże, wysłuchujesz mych ślubów *

i spełniasz życzenia tych, którzy wielbią Twoje imię.

Przydawaj dni do dni króla, *

niech dorówna latami wszystkim pokoleniom.

Niech na wieki króluje przed Bogiem, *

ześlij łaskę i wierność, aby go strzegły.

Wówczas zawsze będę opiewał Twe imię *

i dnia każdego wypełniał moje śluby.

Chwała Ojcu i Synowi, *

i Duchowi Świętemu.

Jak była na początku, teraz i zawsze, *

i na wieki wieków. Amen.


Psalm 64

Bóg sądzi prześladowców

Psalm ten najbardziej ukazuje Mękę Pana (św. Augustyn)


Boże, słuchaj głosu mego, gdy się żalę, *

zachowaj me życie od lęku przed wrogiem.

Chroń mnie przed gromadą nikczemnych *

i przed zgrają złoczyńców.

Ostrzą oni jak miecz swe języki, †

a zatrute słowa kierują jak strzały, *

by z ukrycia ugodzić niewinnego.

Strzelają znienacka bez żadnej obawy, *

umacniają się w złym zamiarze.

Zamyślają potajemnie zastawić sidła †

mówiąc: "Któż nas zobaczy, *

kto odkryje naszą tajemnicę?"

Obmyślili zasadzkę, ukrywają swe plany; *

podobne do przepaści jest serce i wnętrze człowieka.

Lecz Bóg strzałami w nich godzi *

i nagle odnoszą rany.

Własny język upadek im gotuje, *

a wszyscy, którzy to widzą, potrząsają głowami.

Ludzie ogarnięci bojaźnią †

sławią dzieło Boga *

i rozważają Jego nakazy.

Sprawiedliwy weseli się w Panu, †

do Niego się ucieka, *

a wszyscy prawego serca się chlubią.

Chwała Ojcu i Synowi, *

i Duchowi Świętemu.

Jak była na początku, teraz i zawsze, *

i na wieki wieków. Amen.


Ant. Alleluja, alleluja, alleluja.


CZYTANIE

1 Kor 15, 20-22


Chrystus zmartwychwstał jako pierwszy spośród tych, co pomarli. Ponieważ bowiem przez człowieka przyszła śmierć, przez Człowieka też dokona się zmartwychwstanie. I jak w Adamie wszyscy umierają, tak też w Chrystusie wszyscy będą ożywieni.


K. Uradowali się uczniowie. Alleluja.

W. Gdy ujrzeli Pana. Alleluja.


MODLITWA

Módlmy się. Prosimy Cię, Boże, pobudzaj zawsze nasze serca do pełnienia dobrych uczynków, † abyśmy dążąc do tego, co doskonałe, * nieustannie przeżywali paschalne misterium. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz